שחייה זו אחת מפעולות הספורט האהובות ביותר והבריאות ביותר, כאשר נמצאים מתחת למים יש צורך במשקפת כדי להיות מסוגלים לשחות עם עיניים פקוחות. אבל כל מי שסובל מליקוי ראייה, בין אם קוצר ראייה או רוחק ראייה זקוק לפתרון מתחת למים, כאן נכנסת לתמונה משקפת שחייה עם מספר. 

משקפות שחייה עם מספר תוכננו במיוחד כדי לתת מענה לצרכים של שחיינים הזקוקים לעדשות מתקנות כדי לראות בבירור. בין אם אתם בעלי קוצר או רוחק ראייה, ניתן להתאים את המשקפיים הללו למרשם הספציפי שלכם, ולאפשר לכם ליהנות משחייה מבלי לפגוע בראייתכם.

לא ניתן להפריז בחשיבות של חבישת משקפי שחייה אופטיים. כאשר מתחת למים, השבירה הטבעית של האור עלולה לגרום לחפצים להיראות מטושטשים או מעוותים, מה שמקשה על הניווט ועלול להגביר את הסיכון לתאונות.

לא רק שמשקפי שחייה אופטיים משפרים את הראייה, אלא גם מספקים הגנה לעיניים. כלור וכימיקלים אחרים המצויים במי הבריכה עלולים לגרום לגירוי בעיניים ולגרום לאדמומיות, גירוד ואפילו זיהומים..

יתר על כן, משקפי שחייה אופטיים אינם מוגבלים לשימוש בבריכה. הם מתאימים גם לפעילויות במים פתוחים כגון שנורקלינג או צלילה. בסביבות אלו, בהן הראות עלולה להיות מופחתת עקב תנאי המים, ראייה ברורה חיונית אף יותר לבטיחות ולהנאה.

למי כדאי להשתמש במשקפת שחייה עם מספר

משקפי שחייה עם מספר תוכננו במיוחד עבור אנשים הסובלים מלקויות ראייה ודורשים עדשות מתקנות כדי לראות בבירור. אם אתם מרכיבים משקפיים, עדשות מולטיפוקל, עדשות מגע או עדשות מגע יומיות, אז אתם בהחלט צריכים לשקול שימוש במשקפי שחייה עם מספר. משקפי מגן אלו מאפשרים לכם ליהנות משחייה מבלי לפגוע בראייה מתחת למים.

משקפי שחייה עם מספר אינם מוגבלים למבוגרים בלבד. ילדים שיש להם ליקויי ראייה יכולים גם הם להפיק תועלת רבה משימוש במשקפי מגן אלו. עם משקפי שחייה עם מספר, ילדים עם לקות ראייה יכולים להשתתף בשיעורי שחייה ופעילויות בביטחון.

ראוי גם להזכיר שמשקפי שחייה עם מספר אינם בלעדיים לשחיינים תחרותיים או לספורטאים מקצועיים. גם אם אתם שוחים למטרות פנאי או למטרות פעילות גופנית, משקפי מגן אלה יכולים לשפר מאוד את החוויה שלכם במים. בין אם אתם שוחים בבריכה או במים פתוחים.

סוגים שונים של משקפת שחייה עם מספר

ישנם מספר סוגים שונים של משקפי שחייה אופטיים זמינים בשוק, כל אחד עם תכונות ויתרונות ייחודיים משלו.

סוג נפוץ אחד של משקפי שחייה אופטיים הוא משקפי עדשות מרשם. משקפי מגן אלה מיוצרים בהתאמה אישית כדי להתאים למרשם המדויק שלכם, ומספקים לכם את הראייה הבהירה ביותר האפשרית מתחת למים. הם זמינים במגוון רחב של דיופטרים, המאפשרים תיקון מדויק של קוצר ראייה או רוחק ראייה.

אפשרות נוספת היא משקפי העדשה הניתנים להחלפה. משקפי מגן אלה מאפשרים לכם להחליף את העדשות כך שיתאימו לצרכי המרשם שלכם. גמישות זו שימושית במיוחד אם המרשם שלכם משתנה עם הזמן או אם אתם מתכננים לחלוק את המשקפיים עם אחרים שאולי יש להם מרשמים שונים.

למי שמעדיף עיצוב יעיל יותר, קיימות מסכות שחייה אופטיות זמינות. מסכות אלו מכסות את כל אזור העיניים, ומספקות שדה ראייה רחב יותר והתאמה נוחה יותר. לרוב הם מגיעים עם רצועות מתכווננות ואטמי סיליקון כדי להבטיח אטימה מלאה למים.

אם אתם זקוקים לרמה גבוהה יותר של תיקון ראייה או שיש לכם אסטיגמציה, משקפי עדשות טוריות הן אופציה מצוינת. למשקפיים אלו יש עדשות שתוכננו במיוחד כדי לתקן הן קוצר ראייה או רוחק ראייה והן אסטיגמציה, ומספקות ראייה ברורה וחדה במים.

לבסוף, יש משקפי שחייה מרשם עם עדשות כהות. משקפי מגן אלה לא רק מתקנים את הראייה אלא גם מציעים הגנה מפני קרני ה-UV המזיקות של השמש. הם מגיעים בצבעי גוון שונים, המאפשרים לבחור את זה שמתאים להעדפות ולתנאי השחייה שלכם.

מדוע הגנה על העיניים שלך במים היא קריטית

העיניים הן איבר חיוני הדורש הגנה, במיוחד בסביבות מים. להלן שלוש סיבות מדוע הגנה על העיניים במים היא בעלת חשיבות עליונה:

 

  1. גורמים מגרים וזיהומים הנישאים במים
    כאשר אנו שוחים, העיניים שלנו חשופות לחומרים מגרים שונים הנישאים במים ולזיהומים אפשריים. כלור, חומר חיטוי נפוץ בבריכות שחייה, עלול לגרום לאדמומיות בעיניים, גירוד ויובש. בנוסף, המים עצמם עלולים להכיל חיידקים, וירוסים או טפילים מזיקים שעלולים להוביל לדלקות עיניים כגון דלקת הלחמית או קרטיטיס. חבישת משקפי שחייה אופטיים פועלת כמחסום, ומונעת מגורמים מגרים ומפתוגנים פוטנציאליים אלה לבוא במגע ישיר עם העיניים. 
  2. הגנת UV
    בדיוק כמו שחשוב להגן על העור מקרני ה-UV המזיקות של השמש, חשוב לא פחות להגן על העיניים. חשיפה ממושכת לאור השמש במהלך שחייה בחוץ עלולה להגביר את הסיכון לפתח מחלות עיניים כגון קטרקט, ניוון מקולרי ואפילו כוויות שמש בקרנית. משקפי שחייה אופטיים עם עדשות כהות יכולים לספק הגנת UV, להפחית את ההשפעות המזיקות של קרינה אולטרה סגולה על העיניים שלך. 
  3. מניעת פגיעה ופציעות
    התנגשויות בשוגג, במיוחד באזורי שחייה צפופים או במהלך ספורט ימי, עלולות להוות סיכון לעיניים שלך. פגיעה חזקה בעיניים עלולה לגרום לשפשופים בקרנית, לשברים בעצמות האורביטליות או לקטרקט טראומטי. על ידי חבישת משקפי שחייה אופטיים, אתה יוצר מחסום הגנה שיכול לסייע במניעת פציעות מסוג זה. 

 

משקפת שחייה אופטית מחיר

כאשר שוקלים לרכוש משקפי שחייה אופטיים, חשוב להבין את הגורמים שיכולים להשפיע על המחיר.

ראשית, המותג והמוניטין של היצרן ממלאים תפקיד משמעותי בקביעת המחיר. מותגים מבוססים שיש להם היסטוריה של ייצור משקפי מגן באיכות גבוהה מגיעים לרוב עם תג מחיר גבוה יותר. מותגים אלה משקיעים במחקר ופיתוח, ומבטיחים שהמוצרים שלהם עומדים בסטנדרטים מחמירים של עמידות, נוחות וביצועים אופטיים.

שנית, סוג חומר העדשה המשמש במשקפיים יכול להשפיע על המחיר. משקפי מגן עם עדשות מחומרים כמו פוליקרבונט או Trivex הם בדרך כלל יקרים יותר מאלה העשויים מפלסטיק רגיל. הסיבה לכך היא שחומרים אלה מציעים עמידות מעולה בפני פגיעות, בהירות אופטית והגנת UV. בנוסף, עדשות עם ציפויים מיוחדים, כמו אנטי ערפל או נגד שריטות, יכולות גם הן לתרום למחיר גבוה יותר.

גורם נוסף שיש לקחת בחשבון הוא רמת ההתאמה האישית והתכונות המתקדמות שמציעות המשקפיים. משקפי מגן המאפשרים עדשות מרשם או בעלי רצועות מתכווננות וגשרי אף נוטים להיות יקרים יותר. תכונות אלו נותנות מענה לאנשים עם צרכי ראייה ספציפיים או לאלו המחפשים התאמה אישית יותר.

יתר על כן, העיצוב והאסתטיקה של המשקפיים יכולים להשפיע על המחיר. משקפי מגן עם עיצובים אלגנטיים ואופנתיים עשויים להיות יקרים יותר בהשוואה לסגנונות בסיסיים ופונקציונליים. בנוסף, משקפי מגן עם תוספות נוספות, כגון נרתיק מגן או מספר אפשרויות לעדשות, יכולים לתרום למחיר גבוה יותר.

כיצד לבחור את משקפי השחייה האופטיים הנכונים

כשמדובר בבחירת משקפי השחייה האופטיים הנכונים, יש כמה גורמים מרכזיים שיש לקחת בחשבון. על ידי הקפדה על הנחיות אלו, תוכלו להבטיח שתבחרו במשקפי מגן העונים על הצרכים הספציפיים שלכם ומספקים חווית שחייה נוחה ויעילה.

 

  • התאמה ונוחות
    אחד ההיבטים החשובים ביותר שיש לקחת בחשבון הוא ההתאמה והנוחות של המשקפיים. משקפיים לא מתאימים עלולים לגרום לאי נוחות, לדליפה ולהפריע לביצועים שלכם במים. חפשו משקפי מגן עם רצועות מתכווננות וגשרי אף כדי להבטיח התאמה בטוחה וניתנת להתאמה אישית. כמו כן, מומלץ לנסות סגנונות וגדלים שונים כדי למצוא את זה המתאים ביותר לצורת הפנים שלכם. 
  • סוג העדשה ותאימות מרשם
    סוג העדשה שתבחרו עבור משקפי השחייה האופטיים שלכם יהיה תלוי בצרכי הראייה הספציפיים שלכם. אם אתם זקוקים לעדשות מתקנות, בחרו במשקפי מגן המציעים תאימות למרשם. ניתן להתאים משקפיים אלה לפי המרשם הספציפי שקיבלתם אחרי בדיקת אופטומטריסט, ולספק ראייה ברורה מתחת למים. בנוסף, בחנו את אפשרויות צבע העדשה והגוון הזמינות. עדשות שקופות הן אידיאליות לשחייה בחלל סגור, בעוד שעדשות כהות יכולות לעזור להפחית את הסנוור ולשפר את הנראות בתנאי חוץ בהירים. 
  • הגנה נגד ערפל ו-UV
    כדי להבטיח ראייה ברורה לאורך כל השחייה, חפשו משקפי מגן עם ציפוי נגד ערפל. תכונה זו מונעת מהעדשות להתערפל, ומאפשרת לכם לראות בבירור מתחת למים. הגנת UV היא גם חיונית, מכיוון שהיא עוזרת להגן על העיניים שלכם מקרני שמש מזיקות. משקפי מגן רבים מגיעים עם הגנת UV מובנית כדי להגן על העיניים במהלך שחייה חיצונית.