עדשות המגע היום יומיות חוללו מהפך עבור הלקוחות הרבים המשתמשים בעדשות מגע באופן קבוע אך היו רגילים לאופציות שבועיות, חודשיות וכו'.

עדשות מגע יום יומיות הן עדשות מגע חד פעמיות שעקב השימוש הקצר בהן, נחשבות כבריאות יותר עבור המשתמשים בהן. הייחוד של העדשות הללו הוא היותן דקות ובעלות מסוגלות להעברת כמות גדולה של חמצן, דבר שיוצר נוחות מרבית לבעלי העדשות. קיימים כמה סוגים של עדשות יום יומיות וכל אדם רוכש את אלו המתאימות לו ביותר על פי ההפניה שקיבל כמו לדוגמה: עדשות המותאמות לבעלי צילינדר.

 

  • עדשות בעלות יכולת להוצאת לחות מוגברת, גם בכל מצמוץ.
  • עדשות הפותרות בעיה של יובש בעיניים.
    עדשות היוצרות שינוי בגוון האישון.
  • עדשות עבור מי שנמצא במשך שעות רבות בשטח כמו חיילים או מי שעוסק בפעילות ספורטיבית רבה.

החומרים שמהם מייצרים עדשות יומיות

 

עדשות המגע הרכות בנויות מחומר דומיננטי ששמו הידרוג'ל, סיליקון ומחומרים נוספים, ייחודו של החומר הוא באפשרות ספיחת מים כמו פעולה של ספוג ובדרך זו המשתמש בעדשה לא חש לאורך היום בקיומה של העדשה בתוך עינו. אף על פי כן, קיימת אצל רבים מהם תופעה חדשה שהיא משמעותית פחות והיא יובש בקרנית כיוון שבעדשות קיים ריכוז גבוה של מים והקרניות שואבות מים מהדמעות כדי להשלים את החוסר של המים המתאדים מהעיניים. זמן ההסתגלות של כל אדם להימצאותן של העדשות בתוך עיניו היא קצרה יחסית.

מידע שימושי עבור רוכשי עדשות מגע יומיות

 

רוב האריזות מכילות שלושים עדשות יומיות כך שקופסה אחת מספיקה לעין אחת עבור חודש מלא. בכל בוקר משתמשים בעדשות חדשות וזורקים לפח המיועד לכך, את העדשות הישנות. לאור העובדה שהשימוש בעדשות הוא חד פעמי זה מייתר את הצורך ברכישה ושימוש בתמיסה.

 

העדשות היומיות הן הבטוחות ביותר וגם הנוחות ביותר. הסיבות לכך:

 

  • אחוז גבוה של מים המשפר את הובלת החמצן לעין
  • מדובר בעדשות סטריליות שמוכנסות פעם אחת בלבד. זאת לעומת עדשות לפרקי זמן ארוכים יותר שיש לבצע ניקיון בערב ואם הניקיון לקה בחסר, תהיינה לכך השלכות
  • מאפשרת לבעלי משקפיים או בעלי עדשות שבועיות / חודשיות להשתמש גם באופציה החד פעמית למקרים ספציפיים כמו ספורט
  • כל היתרונות הללו מובילים לעדשות יומיות שכמעט ואינן יוצרות זיהומים בעיניים
  • לעדשה יכולת חסימה 100% מקרינת ה – UVB ושל מעל 96% מקרינת ה – UVA וחסימה של 100% מקרינת ה – UVB
  • חומר הגלם ברובן הוא % 54 אפליקון או נארפליקון, % 31 ומים % 69

התאמת עדשות לכל לקוח

 

השלב הראשון הוא בדיקה מקיפה לצורך קבלת החלטה אם הלקוח יכול להשתמש בעדשות לצורך שיפור הראיה לאור צורך שנוצר או במקום שימוש במשקפיים. על פי הבעיה הספציפית של כל אדם בנושא הראיה, מחליט האופטומטריסט מהי הדרך הטובה ביותר עבורו בהתחשב באורח חייו כמו פעילות ספורטיבית, שהייה של שעות רבות מול המחשב וכו'. הלקוח מתחיל הליך שאינו מוכר לו ולכן עליו לדבוק בהוראות לגבי חיטוי וניקוי עדשות המגע ושימוש יעיל בתמיסות כדי לא ליצור חלילה זיהום או סיבוך בעיניים.

טיפול ייעודי של עדשות המגע עבור בעיות ראייה שונות

 

מטרתן של עדשות המגע היא ליצור תמונה כלשהי הנראית על רשתית העין. לצורך כך יש ליצור שינוי בכוח הקיים במערכת האופטית כך שתהיה התאמה מושלמת. עדשות המגע מסוגלות ליצור שינוי במקרים הבאים:

 

  • קוצר ראיה (myopia) – כאשר העין נמצאת במינוס כלומר קשה לאדם לראות דברים הממוקמים במרחק רב ממנו. הקרנית והעדשה התוך עינית של העין החזקה ממקדות את קרני האור לכוון הרשתית והמראה שייראה יהיה מטושטש.עדשות המגע מתמקדות בחזרה בקרני האור על הרשתית וכך נוצרת ראיה ברורה וחדה.
  • רוחק ראייה (hyperopia) – טיפול במצב שבו העין אינה מפוקסת, הקרנית והעדשה התוך עינית חלשה מדי, היא במצב פלוס ולכן ממקדת את קרני האור מאחורי הרשתית. במצב זה התמונה הנראית על הרשתית היא מטושטשת.עדשות המגע גורמות לכך שיתבצע מיקוד בחזרה וכך הראייה תהפוך לברורה וחדה.
  • אסטיגמטיזם (astigmatism) – באופציה זו קרני האור נכנסות לתוך העין וממוקמות בשתי נקודות. מוקד הצילינדר שהוא הקו בין שתי הנקודות הללו נוצר כאשר הקרנית אינה נראית בצורה של קימור אלא בנראות המזכירה ביצה.עדשות מגע ייעודיות לטיפול בצילינדר יצרו מיקוד ממקום אחד ולא משניים וכך האדם יראה כל פרט באופן ברור וחד.

מעקב אחר הסתגלות העיניים לעדשות המגע היומיות

 

רופאים ואופטומטריסטים הם גורמים מקצועיים בעלי מיומנות וניסיון רב. אף על פי כן במקרים רבים ההמלצה הראשונית לסוג מסוים של עדשות מתברר כלא מתאים כיוון שהוא יוצר יובש בעיניים, אדמומיות ועוד. עקב כך יש לרכוש סוג אחר של עדשות מגע שהן כנראה מתאימות הרבה יותר. לכן מומלץ להגיע לביקורת שלושה ימים לאחר תחילת השימוש בעדשות המגע, לאחר שבועיים, לאחר חודשיים, ששה חודשים ושנה. אם קיימת תחושה של גירוי או חוסר נוחות במהלך היום, מומלץ להגיע שוב לאופטומטריסט או לרופא העיניים כדי לתהות על קנקנה של הבעיה ולבצע את השינוי הנדרש.

 

עלויות של עדשות מגע יומיות

 

השוק מוצף בכמה סוגים של עדשות מגע שרובן מיוצרות בארה"ב. קיים הבדל מהותי ומשמעותי בין מחירי הקופסאות בחנויות האופטיקה לבין אתרי האינטרנט. קופסאות זהות אפשר לרכוש ב – 75-80 ₪ באתרי האינטרנט מול 140 עד 160 ₪ בחנויות האופטיקה.

 

סיכום

 

הכנסת גופים זרים כמו עדשות מגע לעיניים הן אחריות רבה גם מצדו של האופטומטריסט וגם באופן החדרתן לעין על ידי הלקוח. יש לשים לב לכל שינוי כדי למנוע הדרדרות העלולה לקרות באחד מהחלקים הפנימיים של העיניים.

שאלות גולשים מהפורום בנושא עדשות מגע יומיות

עדשות מגע יומיות - מחירים

ראיתי שיש הבדלי מחירים משמעותיים על עדשות מגע יומיות, האם יש סיבה לבחור בסוג היקר?

הודעות בפורום פורום אופטומטריסטים 21/04/2020
עדשות מגע יומיות

רציתי לדעת מה עדיף עדשות מגע יומיות או חודשיות, מבחינת שמירה על בריאות העיניים?

הודעות בפורום פורום אופטומטריסטים 02/01/2020
עדשות מגע יומיות

אני משתמשת כבר שנים בעדשות מגע יומיות, יש לי חברה שעברה להשתמש בעדשות חודשיות. רציתי לשאול מה עדיף? לפני שנים היו לי עדשות קבועות וכל עניין הניקוי והשמירה עליהן היה מעייף, מצד שני היומיות גם לא...

הודעות בפורום פורום אופטומטריסטים 02/03/2017
עדשות מגע חודשיות

אם אני רוצה לעבור ממשקפיים לעדשות מגע, האם עדשות מגע חודשיות יתאימו או שעדיף יומיות?

הודעות בפורום פורום אופטומטריסטים 10/03/2020
עדשות יומיות

רציתי לדעת מה עדיף עדשות מגע יומיות או חודשיות, מבחינת שמירה על בריאות העיניים?

הודעות בפורום פורום אופטומטריסטים 08/07/2019
עדשות מגע

בררתי על עדשות מגע יומיות והבנתי שיש הרבה סוגים. חשוב לי לקנות עדשות שמעבירות היטב חמצן לעין ומונעות יובש ואדמימות. על מה מומלץ ללכת?

הודעות בפורום פורום אופטומטריסטים 22/05/2019
עדשות מגע

האם אפשר להשתמש בעדשות מגע יומיות כמה ימים ברצף? יש לי כרגע חודשיות ואני בדרך כלל מושכת שבוע פלוס לאחר שהחודש נגמר. האם גם ביומיות אפשר לעשות כך? תודה רבה.

הודעות בפורום פורום אופטומטריסטים 03/04/2019
עדשות מגע

היי, אני מעוניין לרכוש באופן חד פעמי עדשות מגע יומיות לצורך אירוע. האם מומלץ לרכוש עדשות מסיליקון הידרוג'ל שהן יחסית יקרות או שאפשר להסתפק בעדשות פשוטות? חשוב לציין שאני לא מעוניין...

הודעות בפורום פורום אופטומטריסטים 15/02/2019